Benieuwd wat een copywriter kost?
Snap ik! En dat vertel ik je graag. Al is hier niet een simpel antwoord op te geven, want iedere copywriter vraagt andere prijzen. Sommigen werken met een uurtarief, anderen met een tarief per woord en weer anderen werken met projectprijzen.
Ik neem je graag mee in hoe copywriters hun tarieven bepalen.
En ja, natúúrlijk vertel ik je ook mijn tarieven. Begin ik gewoon lekker mee. Want let’s be honest: daar kwam je voor toch?
Dit is wat deze copywriter kost
☆ Websiteteksten | vier pagina’s + contactpagina: vanaf 1840,-
☆ Salespagina of onepager | 795,-
☆ Mailfunnel: vanaf 695,-
☆ Losse over mij pagina: 395,-
Wat je dan precies krijgt?
Waarom werk ik met deze tarieven?
Ik vind het prettig om te werken met projectprijzen. Een vaste prijs die al is afgesproken voor het eerste woord op papier staat.
Ideaal als je het mij vraagt, want zo weet jij precies waar je aan toe bent.
Heb je andere wensen dan de teksten die hierboven staan? Laat het me dan even weten. Als het past bij wat ik doe dan maak ik gewoon een prijs op maat voor je.
Simple as that!
Waarom werk ik niet met een uurtarief?
Copywriters vragen tussen de € 40 en € 150 per uur. De meeste dan. Ik heb ook weleens copywriters voorbij zien komen die € 25 per uur vragen (pijnlijk) en copywriters die € 250 per uur vragen. Maar een snel rekensommetje laat zien dat uurprijs geen ene bal zegt:
– Copywriter A vraagt € 50 per uur en doet zes uur over het schrijven van jouw homepagina. Totale prijs is dan € 250.
– Copywriter B vraagt € 100 per uur en doet drie uur over het schrijven van jouw homepagina. Totale prijs? Juist. Precies hetzelfde als copywriter A.
Met een uurtarief werken valt daarom voor mij af. Natuurlijk heb ik wel een uurtarief die ik aanhoud voor mijzelf om berekeningen te maken, maar die communiceer ik niet naar jou. Want wat heb jij eraan?
Oké, oké. Als je het dan écht dan wil weten… Mijn uurtarief is € 85.
Nou, nu weet je nog precies niks.
En waarom spreek je niet een prijs per woord af?
Hier moet ik altijd een beetje om huilen (en ik huil niet snel, dus dat zegt wel wat). Door een tarief per woord te rekenen stel je kwantiteit boven kwaliteit. Want dan zit de waarde ineens in het aantal woorden, in plaats van in wat het je oplevert.
Om maar een voorbeeld te geven:
– Over twee weken wordt er in België een nationale feestdag gevierd.
– Over twee weken viert België een nationale feestdag.
De onderste zin is beter, maar de bovenste zin levert de copywriter meer op. Dus nee, de waarde van de tekst zit niet in het aantal woorden.
Zin om samen aan de slag te gaan?
Plan dan een kennismaking in! Gratis! Kunnen we even kletsen over jou, jouw bedrijf en over je wensen. Vertel ik je daarna hoe ik je kan helpen.
Ik ben Lilian!
Met mijn bedrijf Bold Message help ik ondernemers aan ijzersterke communicatie. Contact leggen met je doelgroep is één ding, een fanbase creëren is een heel nieuw level. Je moet hiervoor je doelgroep begrijpen, glashelder hebben waar je voor staat, over een flinke dosis creativiteit beschikken en de ideeën in goud kunnen gieten.
Dat is precies waar mijn kracht ligt. Door neuromarketing te combineren met de kunst van het schrijven, lever ik knettersterke teksten.
Maak impact met verhaal, jouw verhaal. Vertel jouw Bold Message.
Wil je gezellig samenwerken?
Ben jij klaar voor knettergoede teksten? Of heb je eerst nog een vraag? Neem dan contact op via het contactformulier of plan direct een vrijblijvend, gratis online kennismakingsgesprek in. Ik leer je graag kennen!
Of bekijk wat ik voor je kan doen