Mijn bold message

Hart op de tong hebber, dieren-aaier, copynerd, snelspreker, expressief, progressief, chaotische structurist, marketinggekkie, borrelaar, mooimaker, boekensnuiver, passioneel ondernemer, neuro-expert, 30 Seconds winnaar, kleurenfantast, onder de douche zanger, fitnessmoeter, slangenmens …

Lilian Goes

Ohja, voormalig logopedist hoort ook nog bij dat rijtje

‘Dat is iets met voeten toch?’ – de meest gestelde vraag als ik vertel dat ik logopedist ben geweest. Ze moesten eens weten hoe goor ik voeten vind (logopedie is iets met taal en spraak).

Na 1,5 jaar als logopedist te hebben gewerkt vond ik welletjes geweest. Want eh ja … mijn interesse en specialisatie lag bij alles rondom het brein, maar uiteindelijk was ik vooral bezig kinderen van hun slissen af te helpen.

 

Dus wat doe je dan? Precies! Een onderneming starten in de sportbranche

Huh? Ja, ik wilde gewoon heel graag ondernemen en dit kwam op mijn pad. Een goede keuze bleek, want het bedrijf groeide uit tot een succes. Na korte tijd kon ik een team aannemen en mij meer focussen op het ondernemerschap.

Mijn marketing- en salesspieren werden hier goed getraind en al gauw kreeg ik nieuwe kriebels. Ik wilde meer. Alles rondom marketing en ondernemen vond ik knetterinteressant en was ik goed in. Daar wilde ik wat mee doen. En ja… wat is jeuk als je niet kunt krabben?

Dus gooide ik er flink wat tijd en geld tegenaan om mezelf te trainen in marketing en copywriting.

In 2019 startte ik mijn tweede bedrijf: Bold Message

Twee bedrijven runnen, easy peasy! Inderdaad. Als ik mezelf in tweeën zou kunnen splitsen. Om Bold Message de welverdiende aandacht te geven, heb ik begin 2022 mijn bedrijf in de sportbranche verkocht. Ik heb dus meer tijd gecreëerd om ondernemers zoals jij te laten knallen met copy!

Of nouja, meer tijd … Tot begin 2024. Toen ben ik partner geworden van Crush Creators. Het is mijn tweede kindje (of eigenlijk derde, maar de eerste heb ik dus verkocht. Bedrijf hè, geen echt kind.). Crush is een marketingteam, met een hele andere doelgroep dan Bold Message. En dat maakt de combinatie nou juist zo leuk!

Leer mij nog beter kennen …

☆ Als ik enthousiast ben, staat mijn spreektempo op standje Eminem. Zo klets ik met gemak vijf kwartier in een uur. Iets waar ik tijdens mijn opleiding Logopedie vaak op gewezen werd. (Praat ik te snel, of luister jij te langzaam? Dacht ik dan, zei ik niet).
☆ Ik schrijf ook graag niet-commerciële teksten zoals poëzie en korte verhalen. Eén van mijn gedichten is gepubliceerd in Literair Tijdschrift Poesia.
☆ Ondanks dat ik heel communicatief en expressief ben, vind ik het heerlijk – en heb ik het ook echt nodig – om veel alleen te zijn. Hierdoor dacht ik vroeger onterecht dat ik ervoor gemaakt was om met mensen te werken. Maar ik blijk veel gelukkiger te zijn als ik 20% van de tijd met mensen werk en 80% alleen.
☆ Ik hou van extravagantie. Felle kleuren, glitters, the whole shebang. Ik vind dan ook dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en hoop dat we op een dag in een wereld leven waarin dat kan. Enneh, je verwacht het niet, maar mijn favoriete artiest is Lady Gaga.
☆ Eén van de grootste voordelen van ondernemer zijn? Dat ik tussen het werken door mijn katten kan aaien. Hopelijk komt er op een dag ook nog een hond, maar voor het zover is moet ik nog wat overtuigingstechnieken op mijn vriend toepassen.

Maar genoeg over mij! Vertel me jouw verhaal!